Orgaanisen sisällön luominen TikTokkiin onnistuu kaikilta. Näillä vinkeillä varmistat, että sisältösi myös kiinnostaa ja puhuttelee kohderyhmää.
Ota nämä 10 kohtaa huomioon TikTok-sisällöissäsi:
1. Ohjaa profiilistasi eteenpäin
Lisää profiiliisi linkki yrityksesi nettisivuille tai Instagram-tilille, jotta sisällöstä kiinnostuneen on helppo ottaa lisää selvää.
2. Älä yritä tehdä liian kiillotettua sisältöä
TikTokissa videot voi hyvin kuvata ihan vain puhelimen kameralla.
3. Osallistu vain brändillesi sopiviin trendeihin
Vaikka trendit ja viraalihitit keräävätkin huomiota, ei yrityksesi tarvitse osallistua ihan jokaiseen.
4. Valitse brändillesi sopivat aihetunnisteet
Algoritmia on turha yrittää voittaa käyttämällä #fyp ja #foryou-hastageja.
5. Pidä videon pituus alle 20 sekunnissa
Videosi viesti tulisi selvitä katsojalle jo ensimmäisten sekuntien aikana.
6. Liitä TikTokiin toimintakehote
Toimintakehote voi olla videossa puheena, tekstityksenä tai vaikkapa TikTokin kuvaustekstissä.
7. Hyödynnä duetto- ja jakomahdollisuuksia
Kun annat katsojan vastata videoon duetolla tai tallentaa videon muualla jaettavaksi, lisäät brändisi näkyvyyttä huomattavasti.
8. Älä ota kommentteja liian vakavasti
TikTokissa kommenttikenttä on tunnetusti villi länsi. Jätä törkeät kommentit omaan arvoonsa ja vastaa hauskalla tavalla asiallisiin.
9. Seuraa videoidesi analytiikkaa
Vain pisimpään katsellut videot menestyvät TikTokissa. Ota analytiikasta vinkkejä, millainen sisältö katsojiasi kiinnostaa.
10. Lisää näkyvyyttä maksetulla mainonnalla
TikTok-mainonta on loistava tapa muuntaa näkyvyys konversioksi.

Checklist
Ota vielä tämä lista tärkeimmistä askelista talteen, kun lähdet kuvaamaan ensimmäistä TikTok-videotasi!
- Valitse brändillesi sopivat trendit
- Tee sisältöä rennolla asenteella
- Pidä videot lyhyinä
- Kytke duetto- ja jakomahdollisuudet päälle
- Kokeile mainontaa
Me Creativilla autamme myös mielellämme alkuun. Ota yhteyttä, niin jutellaan lisää!