Hakukonemainonnalla ostavat asiakkaat löytävät sinut
Googlen hakumainonnan (SEM) avulla pääset nopeasti hakutulosten kärkeen ja saat lisää ostavia asiakkaita sivuillesi.
Kun ihminen googlaa hakutuloksista jotain, hän yleensä tietää jo suurin piirtein, mitä on hakemassa. Näin ollen hän on jo edennyt ostopolullaan ja on todennäköisemmin valmiimpi ostamaan. Tämä on se hetki, jolloin yrityksen tuotteiden ja palveluiden pitää tulla hakijalle vastaan. Googlen hakusanamainonnalla se onnistuu loistavasti ja pystyt tavoittelemaan hakutulosten kärkipaikkoja.
Oikein tehty hakukonemainonta ja kaupallisesti kirjoitetut mainokset ovat erittäin hyviä myyntimiehiä ja -naisia ja kertoo brändistäsi oikealla tavalla. Autamme tekemään mainontaa kustannustehokkaasti ja tuloksia tuoden.
Hakusanamainonta, Shopping, Display, YouTube-mainonta – teemme näitä kaikkia Googlen kampanjamuotoja.
Googlemainonnan palvelut sisältää
- Hakusanamainonta, Shopping, Display- ja Youtube-mainonta
- Google-mainostilin perustaminen ja ylläpito
- Kampanjastrategian suunnittelu
- Mainosten kirjoittaminen
- Mainonnan jatkuva kehittäminen
- Kuukausittainen raportointi

Miksi googlemainonta kannattaa?
Googlessa mainostamalla takaat, että pääset hakutulosten kärkipaikoille. Kun Googlesta haetaan palveluita, ostohousut ovat jo jalassa ja asiakas pitkällä ostopolulla. Siksi siellä kannattaa olla silloin tyrkyllä. Verkkokaupan taas kannattaa näkyä tuotekorteillaan jo Googlen hakutuloksissa. Display- ja YouTube-mainonnalla herätät tehokkaasti kiinnostuksen kohderyhmässäsi.
Miten aloitan hakukonemainonnan?
Meidän kanssamme aloittaminen on helppoa. Juttelemme aluksi tavoitteistasi ja budjetistasi ja teemme se pohjalta kustannustehokkaan ja fiksun suunnitelman, mitä kannattaa mainostaa ja mitä kampanjamalleja hyödyntää.
Hakukonemainonnan budjetti?
Budjetti riippuu valtavasti tavoitteistasi ja toimialastasi. Pieniä, yksittäisiä palveluita voidaan hyvin mainostaa 100-200 € budjetilla, laajemman valikoiman sivustot vaativat vähän enemmän paukkuja. Aina voi aloittaa pienemmällä budjetilla, ja skaalata sitä isommaksi kun nähdään mikä toimii ja mikä ei. Tärkein vinkkimme on, että älä anna budjetin rajoittaa kasvua, jos tuloksia tulee.
Kokeilin kerran, enkä saanut tuloksia. Miksi kokeilisin uudestaan?
Hakukonemainonta ei ole rakettitiedettä, mutta sitäkin on mahdollista tehdä "väärin". Ehkä olet aiemmin maksanut täysin vääristä avainsanoista, ehkä mainokset ovat vieneet väärälle sivulle, budjettia ei ole käytetty oikein tai tilin rakenne ei ole tehokas.
Olettaen, että tuotteesi ja/tai palvelusi on hyvä, anna hakumainonnalle mahdollisuus.
Shopping? Display? YouTube? En ymmärrä näistä mitään.
Kyseessä on Googlen erilaiset kampanjatyypit. Kerromme näistä mielellämme lisää ja valitsemme sinun tavoitteitasi parhaiten tukevat kampanjatyypit.
Tutustu myös muihin markkinoinnin palveluihimme, kuten sosiaalisen median sisällöntuotantoon ja ylläpitoon ja sähköpostimarkkinointiin!
Hakukonemainonnan hyödyt
Hakukonemainonnalla voidaan varmistaa, että asiakkaat löytävät yrityksesi, kun he etsivät niitä tuotteita ja palveluita, joita tarjoat.
- Hakukonemainonnalla: tavoitat asiakkaan silloin kun hänellä on tarve
maksat vain saavutetuista tuloksista - viestit ytimekkäästi brändistäsi ja sen tarjoamista hyödyistä asiakkaalle
- saat näkyvyyttä hyvällä markkinapaikalla
- mainontaasi voidaan kohdentaa tarkasti
- pääset alkuun pienelläkin budjetilla
- käytät markkinointibudjettia kustannustehokkaasti ja datalähtöisesti
Googlen mainoksille voidaan asettaa erilaisia tavoitteita. Niitä voivat olla vierailu verkkosivustollesi tai verkkokauppaan, yhteydenotto, uutiskirjeen tilaus tai sovelluksen asentaminen.
Google-mainonnasta saa entistä tehokkaampaa, kun sen yhdistää hakukoneoptimointiin. Mainonnassa voidaan nostaa sellaisia termejä, mikä saattaisi muuten vaatia paljon työtä näkyäkseen Googlen luonnollisissa hakutuloksissa. SEO-optimoitu sivusto auttaa myös mainonnan kustannusten hillitsemisessä.