TikTok-mainontaa yrityksille tämän hetken trendikkäimmällä somealustalla
TikTok rantautui Suomeen lasten ja nuorten sovelluksena, mutta nykyään käyttäjiä on jo kaikista ikäryhmistä 15–55 vuoden väliltä. Uutena kanavana TikTok tarjoaa vielä edullista mainontaa, joten viimeistään nyt on oikea hetki tuoda yrityksesi osaksi tätä ilmiötä.
TikTok tunnetaan mediassa tanssivideoista ja muusta hassuttelusta, mutta tänä päivänä aktiivinen TikTok-käyttäjä tietää jo löytävänsä juuri itseä kiinnostavaa sisältöä aina uravinkeistä taidehistoriaan ja ravintolasuosituksiin. TikTokissa voi siis tehdä aidosti juuri oman yrityksen ja brändin näköistä sisältöä, eikä jokaiseen valtavirtatrendiin tarvitse osallistua.
Näkyvyyden lisäksi TikTok-mainonnan avulla voi saada kauppaa edulliseen hintaan. Creativilla on kokemusta useiden yritysten TikTok-mainonnasta ja markkinoinnista.
3 syytä aloittaa TikTok-mainonta nyt
Pääset alkuun pienemmilläkin resursseilla ja sisältöä saa luotua olemassaolevista materiaaleista.
TikTok-tili tai profiili ei ole välttämätön mainonnan aloittamiseksi.
TikTokissa ei ole pakko pelkästään hassutella, vaan voit luoda täysin oman brändisi näköistä sisältöä.
TikTok-mainonnan palvelut
Kohdennettua TikTok-mainontaa näkyvyyden ja myynnin kehittämiseksi.
Sopivat kampanjamuodot katsotaan tavoitteiden ja mediabudjetin perusteella.
- Mainostilin perustaminen ja ylläpito
- TikTok-pikselin asentaminen
- Kampanjastrategian suunnittelu
- Mainosten suunnittelu ja tuotanto
- Mainosten kohdentaminen ja testaus
- Mainonnan kehittäminen
- Kuukausittainen raportointi
Usein kysyttyä TikTok-mainonnasta
Miksi TikTokissa kannattaa mainostaa?
- Valtava käyttäjämäärä: TikTokilla on valtava käyttäjäkunta, joka kasvaa jatkuvasti, joten se tarjoaa mahdollisuuden tavoittaa juuri se kohderyhmä, joka voi olla kiinnostunut yrityksesi tuotteista tai palveluista.
- Kohdennusmahdollisuudet: TikTok tarjoaa mahdollisuuden kohdentaa mainontaa tarkasti, mikä tarkoittaa, että mainos näkyy potentiaalisimmille asiakkaille. Mainoksia voi kohdentaa muun muassa demografisten tietojen, kiinnostusten ja käyttäytymisen perusteella.
- Social proofin voima: TikTokilla on yhteisöllinen ja vuorovaikutteinen. Kun käyttäjät näkevät muiden jakamia videoita tai mainoksia, se voi lisätä luottamusta brändiin.
- Luova vapaus: TikTok tarjoaa mahdollisuuden luovuuden ilmaisuun monin eri tavoin. TikTokissa luoda lyhyitä, visuaalisesti vaikuttavia videoita, jotka herättävät kiinnostusta ja tunnetta.
- Trendien hyödyntäminen: TikTokissa trendit leviävät nopeasti. Näitä trendejä voi hyödyntää luomalla mainoksia, jotka ovat ajankohtaisia ja kiinnostavia kohderyhmän keskuudessa.
- Mittaus ja optimointi: TikTok tarjoaa mittaus- ja analytiikkatyökaluja, joiden avulla mainonnan tehokkuutta on helppo seurata.
- Kilpailuetu: Koska TikTok-mainonta ei ole vielä yhtä yleistä kuin esimerkiksi Facebook-mainonta, yritys voi saada kilpailuetua olemalla aikaisessa vaiheessa mukana alustalla.
- Brändin rakentaminen: TikTok-mainonta voi auttaa brändin näkyvyyden kasvattamisessa ja brändin rakentamisessa erityisesti nuorempien sukupolvien keskuudessa.
On kuitenkin tärkeää muistaa, että TikTok - niinkuin mikä tahansa muukin somemainonta - vaatii suunnittelua ja selkeän strategian. On tärkeää ymmärtää kohdeyleisöä ja luoda sisältöä, joka resonoi heitä. Lisäksi seuranta ja optimointi ovat avainasemassa toimivissa kampanjoissa.
Vaatiiko TikTok-mainonta paljon resursseja?
Ei, TikTok-mainonnan kanssa pääsee liikkeelle pienemmälläkin panostuksella. Käytännössä mainontaa varten ei tarvita edes yrityksen TikTok-profiilia.
TikTok-mainonnan budjetti?
Budjetti riippuu valtavasti tavoitteistasi ja toimialastasi. Suositeltava minimipäiväbudjetti on 50 €/päivä, mutta alkuun päästään pienemmälläkin päiväbudjetilla.
TikTok-mainonnan hinta
TIKTOK-MAINONTA
KOHDENNETTU MAINONTA TIKTOKISSA
- Kampanjastrategiat
- Kohdennus
- Mainosten tuotanto ja optimointi
- Raportointi
Aloita TikTok-mainonta Creativin kanssa. Pidämme aloituspalaverin, jossa määritellään tavoitteesi mainonnalle. Tämän jälkeen aloitamme mainonnan.
TikTok-mainonta kannattaa yhdistää muuhun sosiaalisen median mainontaan, kuten Facebook- ja Instagram-mainontaan.
Videoita voi hyödyntää myös hakukone- ja YouTube-mainonnassa.
TikTok-mainonnan perusteet
TikTok-mainonta
TikTok-mainonta Suomessa on vieläkin uusi ja tuore tapa kertoa brändin viesti. Mainontaa varten ei välttämättä tarvita omaa tiliä, vaan sitä voi helposti kokeilla ilman, että yrityksen tarvitsee sitoa resursseja jatkuvaan sisällöntuotantoon omalle TikTok-tilille. Mainontaa voidaan kohdentaa samaan tapaan kuin muille sosiaalisen median alustoilla: esimerkiksi iän ja sukupuolen tai kiinnostuksen kohteiden mukaan, sekä vaikkapa uudelleenmarkkinointina yrityksenne jo tunteville potentiaalisille asiakkaille.
TikTokissa mainostamiseen ei tarvitse olla ennestään suurta seuraajakuntaa tai valmista yleisöä, jotta siellä voisi menestyä. Mikä tahansa yksittäinen video voi muuttua viraaliksi hitiksi milloin tahansa, ja mainonnalla tätä prosessia voidaan tehokkaasti nopeuttaa.
TikTok-sovellus kauppapaikkana
TikTokin sisältö on luonteeltaan hyvin sitouttavaa, interaktiivista ja siten myös koukuttavaa. Sovellukseen mennään viihtymään, inspiroitumaan ja tutustumaan uusiin asioihin. Jokaisella sormen pyyhkäyksellä eteen tulee jotakin uutta ostettavaa, ja TikTokin omien mittausten mukaan peräti 57 % käyttäjistä on jo päätynyt sovelluksen kautta tekemään ostoja. TikTokin avulla päädytään Spotify-listojen ykkössijalle, tyhjennetään kauppojen hyllyt fetasta uusimman pastareseptivillityksen vuoksi sekä innostutaan uusista ja yllättävistä kauneudenhoitotuotteista.
TikTokin käyttäjistä noin 60 % on naisia ja 40 % miehiä. Lähes puolet käyttäjistä on 18–24-vuotiaita, mutta yhä vanhemmat suomalaiset omaksuvat sovelluksen käyttöönsä jatkuvasti. Sovelluksessa viihdytään peräti tunti päivittäin, eli sovellus todellakin koukuttaa käyttäjänsä. Mainokset uppoavat hyvin orgaanisen sisällön sekaan sen sijaan, että ne keskeyttäisivät ja häiritsisivät käyttäjää. Siksi juuri TikTokissa mainonta toimiikin niin hyvin, ja yleisö suhtautuu mainoksiin uteliaasti ärsyyntymisen sijaan.
Apua TikTok-markkinoinnin ja mainonnan aloittamiseen
Meiltä saat selkeät ja toimivat tavoitteet ja ohjeet TikTok-markkinoinnin aloittamiseen, oli toiveissasi sitten orgaanisen somen kasvattaminen uudella alustalla, tai pienen lisämyynnin teko maksetun mainonnan avulla. Luomme yhdessä toiveidenne mukaan juuri yrityksenne näköisen paketin.
Laita meille viestiä
Mitä inspiroivaa keksitään yhdessä?