Avainsanatutkimus paljastaa, löytävätkö asiakkaat sivustosi
Usein yritysten nettisivuilla tulee kirjoitettua tutuista asioista hienoilla termeillä. Mutta jo pelkkä vilkaisu omaan googlaushistoriaasi saattaa paljastaa, että ihmisten Google-hauissaan käyttämä kieli poikkeaa täysin niistä termeistä, joita nettisivuillasi viljelet. Näin ollen näkyvyys hakukoneissa saattaa olla vähäisempää, mitä se voisi olla. Avainsanatutkimuksen myötä ymmärrät ne haut, joita asiakkaasi käyttävät hakiessaan yrityksesi tarjontaan liittyviä asioita. Tutkimuksesta saadun datan avulla optimoit sivusi sellaiseksi, että se löytyy hakukoneista mahdollisimman monilla yrityksellesi tärkeillä hauilla.
Tuotamme laadukkaat ja kattavat hakusana-analyysit sivustollesi. Saat listan käyttäjien hauista:
- tarkan kuukausittaisen hakumäärän
- sivustosi näkyvyytesi Googlessa
- arvion hakusanan kilpailutilanteesta.
Hakusanatutkimuksia voidaan hyödyntää niin seo-optimointiin, sivuston uudistamiseen, googlemainontaan kuin liiketoimintamahdollisuuksien kartoittamiseenkin
Hakusana-analyysi sisältää
Teemme kattavat ja monipuoliset avainsanatutkimukset, jotka paljastavat haut asiakkaan kaikissa ostovaiheissa.
Avainsanatutkimuksen lopputuotoksena on excel-tiedosto, jossa eri haut on hyödynnettynä sekä ohjeistus hakutermien hyödyntämiseen sisällössä.
- Laaja listaus yritykselle relevantteja hakusanoja
- Tarkat hakumäärät viimeisen 12 kk ajalta
- Sivustosi hakukonenäkyvyys näillä termeillä
- Hakusanojen trendit
- Arvion kilpailusta - kuinka helppoa tai vaikeaa hakutermillä on päästä kärkisijoille Googlessa
- Pohjan sisältösuunnitelmalle
Usein kysyttyä hakusana-analyyseista
Miksi avainsanatutkimus kannattaa teettää?
Avainsanatutkimus toimii pohjana kaikelle sisällöntuotannolle. Sitä kannattaa hyödyntää sivuston sisältöjen suunnittelussa, seo-optimoinnissa, liiketoimintamahdollisuuksien kartoittamisessa sekä google-mainonnassa.
Mitä käytännössä saan tilatessani avainsanatutkimuksen?
Konkreettisesti avainsanatutkimus on excel-listaus, joka sisältää tavoitteista riippuen 50-10 000 hakutermiä, joilla googlessa on haettu tiettyä aihetta.
Avainsanatutkimus valmis - mitäs sitten?
Hakusanatutkimus toimii pohjana useaan eri tarpeeseen. Tutkimuksen valmistuttua kannattaa lähteä tekemään sisältöstrategiaa, suunnitella verkkosivuston navigointia tai tehdä suunnitelma artikkelisisällöille. Autamme tässä mielellämme.
Tiedän jo termit, joita asiakkaani käyttävät. Miksi tekisin tutkimuksen?
Asiakkaiden käyttämän kielen ymmärtäminen on hyvä alku. Avainsanatutkimus paljastaa kuitenkin myös hakujen määrän. Jos sivustosi optimoidaan haulle, joiden hakuvolyymi on isompi, tämän haun ollessa kärkisijoilla myös klikkejä sivustolle tupsahtelee enemmän.
Joskus taas voi olla asiakkaan intention tai kilpailutilanteen kannalta järkevämpää jättää kaikkein ilmeisimmät termit sivummalle ja keskittyä hakemaan liikennettä hieman sivuavilla termeillä.
Avainsanatutkimus antaa pohjan sivuston sisältöjen kokonaivaltaiselle suunnittelulle ja voit varmistaa samalla, etteivät avainsanat kannibalisoi toisiaan sivustolla.
Avainsanatutkimuksen hinta
AVAINSANATUTKIMUS ALK.
KATTAVA AVAINSANATUTKIMUS
- Tarkat hakumäärät Googlessa
- Sivuston sijoitukset
- Kilpailijoiden sijoitukset
- Suositukset hyödyntämiseen
Avainsanatutkimus kannattaa teettää:
- uutta sivustoa suunnitellessa
- nykyistä sivustoa uudistaessa
- sivuston SEO-optimoinnin alkaessa
- sisällöntuotantoprojektin alkaessa
- Ennen googlemainonnan aloittamista
- Uusien liiketoimintamahdollisuuksien kartoittamiseen
- Yrityksen kansainvälistyessä
Lisää liikennettä ja myyntiä hakusana-analyysillä
Sivuille ei löydetä, kun siellä ei puhuta ihmisten oikeasti käyttämää kieltä tai jos tekstisisältöä on vähän, on Googlen hyvin vaikea ymmärtää sivuston sisältöä. Joskus samalle asialle löytyy myös toinen termi, jota ihmiset ovat tottuneet käyttämään ja tätä sanaa ei välttämättä löydykään sivuiltasi.
Miksi tämän ymmärtäminen on tärkeää? Jos et tiedä, miten ihmiset hakevat googlesta, sivun sisältöä on vaikea suunnitella asiakkaiden helposti löydettäväksi. Ja siksi sivu ei löydy hakukoneista ja kävijöitä ei virtaa ovista ja ikkunoista. Hakusanatutkimus kertoo, mitä oikeasti haetaan ja kuinka paljon. Välillä tämä data on aika raadollista.
Myynnillä nettisivujen kautta on selkeä kaava: liikenteen määrä x myyntitapahtumien määrä sivustojen kautta.
Konversio-optimoinnin avulla voit saada nettisivujesi kävijät muuttumaan ostaviksi asiakkaiksi kun taas liikennettä lisätään mainonnan avulla. Jatkuvan liikenteen määrää voi kasvattaa ilmaiseksi hakukoneoptimoinnilla.
Avainsanatutkimus toimii tähän pohjana. Kun puhut niistä asioista sivuilla, joita ostohousut jalassa liikkuvat asiakkaasi hakevat, kasvatat sekä sivustolle tulevan liikenteen määrää että myynnin määrää.
Ilman huolellisesti tehtyä hakusana-analyysiä heität hihasta hakusanasi sivulle tietämättä tuovatko ne edes liikennettä vai eivät.
Laita meille viestiä
Mitä inspiroivaa keksitään yhdessä?