Näin syntyi Creativ
Ensimmäinen pilkahdus Creativista syntyi Uudessa-Seelannissa vuonna 2017 ollessani siellä useita kuukausia Suomen talvea paossa. Nautin matkustamisesta maan läpi, uuden kulttuurin kokemisesta sekä tietenkin auringosta.
Samalla pohdin kuumeisesti miten voisin rahoittaa tällaisen elämäntyylin jatkossakin.
Olin jo tuossa vaiheessa kokenut digimarkkinoija; olin ollut tekemässä Suomen ensimmäisiä Facebook-kampanjoita, osasin vähän hötömölöä, olin vetänyt muotimerkkien verkkokauppaa ja työskennellyt yhdessä Suomen vierailluimpien sivustojen digimarkkinointitiimissä.
Palasin kuitenkin Suomeen ja yhtäkkiä olin tunnetussa digitoimistossa optimoimassa Suomen isoimpien yritysten sivustoja. Opin paljon erilaisten yritysten liiketoiminnasta, eri toimialoista ja erilaisista asiakkaista – ja ennen kaikkea – asiakkaiden syvimmistä tarpeista.
Opin myös sen, missä kohtaa asiakkaiden tarpeet ja silloisten toimistojen tarjonta eivät aina kohdanneet. Olin auttanut työn ohessa freelancerina ystävieni yrityksiä niiden digimarkkinoinnissa.
Uusia asiakkaita tuli suositusten perusteella ja tekemisen määrä kasvoi siinä määrin, että päädyin perustamaan vuonna 2019 toiminimen Creativ Digital Marketing (koska sain vinkin, ettei ikinä kannata perustaa yritystä omalla nimellä, jos jokin meneekin mönkään).
Creativ toimi tällöin yhden naisen freelancer-toimistona ja
jatkoi hiljalleen kasvamistaan.
TOIMINIMESTÄ LIIKKUVAKSI TOIMISTOKSI
Kahden vuoden kuluttua vuonna 2021 yritysmuoto muuttui toiminimestä osakeyhtiöksi ja mukaan tuli jo tiimiäkin – sellaista, joka tykkää myös nähdä maailmaa ja tehdä töitä täydellä sydämellä mistä vain.
Kasvoimme asiakkaidemme mukana ja saimme oikeanlaista vahvistusta osaamisellemme. Kiivimaasta saatu kipinä palasi: nyt käsissämme oli jotain sellaista, missä yhdistyy asiakkaidemme tarpeet ja oma uteliaisuus maailmaa kohtaan.
Olen itse halunnut nähdä digimarkkinoinnin aina kokonaisuutena, ei vain yhden kanavan näkökulmasta, ja tarjota kullekin asiakkaalle juuri hänen tavoitteisiinsa ja resursseihin sopivia ratkaisuja.
Koen, että monessa yrityksessä tarvitaan monimutkaisten kokonaisuuksien jäsentämistä selkeäksi punaiseksi langaksi, ja tämä on oman taustani ja osaamiseni takia Creativin vahvuus. Tätä osaamista haluan jakaa niin tiimilleni kuin asiakkaillemmekin.
Toiminta on kasvanut matkan varrella ja nyt Creativin tiimi on jo kuuden hengen kokoinen. Alusta lähtien mukana olleet asiakkaat ovat edelleen kasvamassa kanssamme.
Creativ on liikkuva toimisto, joka arvostaa uteliasta asennetta, ihmisten välistä aitoa kanssakäymistä ja tietenkin uusinta digiteknologiaa.
Koen, että monessa yrityksessä tarvitaan monimutkaisten kokonaisuuksien jäsentämistä selkeäksi punaiseksi langaksi, ja tämä on oman taustani ja osaamiseni takia Creativin vahvuus. Tätä osaamista haluan jakaa niin tiimilleni kuin
asiakkaillemmekin.
Creativin sydämessä yhdistyy toisaalta luova ja kokonaisvaltainen markkinointiajattelu, mutta myös data-analytiikkaan perustuva tarkkuus.
Asiakas saa ongelmaansa ratkaisuja, ei vain pelkästään ”somemarkkinointia” tai ”googlemainontaa”. Asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen, avoin kommunikointi ja ymmärrys siitä, mikä auttaa asiakasta parhaalla mahdollisella tavalla ovat Creativin toiminnan keskiössä.
Creativ ei tarjoa pelkästään numeroita, vaan toimii kokonaisvaltaisena ja näkemyksellisenä markkinointikumppanina sparraten asiakasta saavuttamaan parempia tuloksia.
Tervetuloa mukaan kollektiiviimme!
Virpi Mölsä,
Perustaja ja toimitusjohtaja