Näy siellä missä ihmiset viettävät aikaansa
Sosiaalista mediaa käyttää päivittäin yli 3 miljardia ihmistä maailmassa, ja käyttäjiä löytyy jokaisesta ikäluokasta. Mainostajan on mahdollista siis tavoittaa somemainonnan avulla milteinpä takuuvarmasti oman asiakaskohderyhmänsä.
Kohderyhmästä puhuen, sosiaalisen median yksi parhaimmista puolista onkin tarkka kohdennettavuus. Mainosta ei suinkaan tarvitse (eikä aina kannatakaan) näyttää massana kaikille, vaan hutiosumat voidaan välttää kohdentamalla mainonta halutulle kohderyhmälle. Se voi olla tietyt kiinnostuksenkohteet jakavat henkilöt, sivuillasi vierailleet henkilöt tai vaikkapa nykyiset asiakkaasi.
Sosiaalisen median erilaisten kohdennusmahdollisuuksien ansiosta eri ostajille voidaan viestiä eri tavoin. Nykyisiä asiakkaita voidaan houkutella uusintaostoihin tai lisäostoihin ja ns. kylmää asiakaskuntaa lähestytään eri viestein. Sosiaalisen median mainonnassa parasta onkin, että luovuutensa saa päästää täysin valloilleen. Eri mainosviestejä voidaan testata loputtomasti ja valita sen perusteella kohderyhmään iskevin viesti.
Teemme mainontaa kaikkiin tunnettuihin somekanaviin ja autamme sinua tavoittamaan tavoitteesi. Luomme järkevän somestrategian ja vastaamme toteutuksesta.
Somemainonnan palvelut sisältää
- Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn, Twitter
- Mainostilin perustamisen ja ylläpidon
- FB-Pikselin asentamnen
- Kampanjoiden suunnittelu
- Mainosten kirjoittaminen
- Jatkuva kehittäminen
- Kuukausittainen raportointi

Miksi somessa kannattaa mainostaa?
Sosiaalisen median mainonnan parhaita puolia on kohdennettavuus. Voit kohdentaa mainontaa suoraan haluamallesi kohderyhmälle. Saat myös luotua brändisi mukaisia viestejä.
Olen tehnyt somemainontaa, mutta se ei ole toiminut. Miksi?
Somen työkalut kehittyvät jatkuvasti, ja jokin aiemmin toiminut menetelmä ei enää välttämättä tuokaan niitä tuloksia kuin ennen. Myös ilman selkeää strategiaa tehty mainonta ei todennäköisesti tuo niitä tuloksia, mitä se voisi tuoda.
Somemainonnan budjetti?
Budjetti riippuu valtavasti tavoitteistasi ja toimialastasi. Pieniä, yksittäisiä palveluita voidaan hyvin mainostaa 100-200 € budjetilla, laajemman valikoiman sivustot vaativat vähän enemmän paukkuja. Aina voi aloittaa pienemmällä budjetilla, ja skaalata sitä isommaksi kun nähdään mikä toimii ja mikä ei. Tärkein vinkkimme on, että älä anna budjetin rajoittaa kasvua, jos tuloksia tulee.
Tutustu myös muihin markkinoinnin palveluihimme, kuten sosiaalisen median sisällöntuotantoon ja ylläpitoon ja hakukonemarkkinointiin!
Somemainonta ≠ postaukset sivuille
On hyvä huomata, että somemainonnalla tarkoitetaan eri asiaa, kuin pelkästään julkaisujen luomista yrityksen sosiaalisen median sivuille. Näissä kahdessa on kyse täysin kahdesta eri asiasta.
Sosiaalisen median markkinointi on laaja kokonaisuus, johon sisältyy mainonnan ja asiakkaan ostopolun lisäksi myös yhteisön hallintaa, community managementia.
Postaukset sosiaalisen median sivuillesi näkyvät (jos näkyvät) sivuistasi tykkääville, joskin näitä samoja julkaisuja voidaan näyttää laajemmallekin katraalle mainonnan avulla.
Postauksilla on toki jotain brändiarvoa, mutta valitettava totuus on, että ilman rahalla tehtävää mainontaa viestisi näkyy vain erittäin harvoille. Postauksia pitää tukea ottamalla ne osaksi maksettua mainontaa, jotta se saavat riittävän näkyvyyden.
Toki myös aktiivisen yhteisön osallistamisen avulla voi saavuttaa paljon – se vaatii hartiavoimin töitä ja tykkäyksiä, mutta palkitsee.
Mikä tapa ikinä yrityksellesi ja sen tavoitteisiin ikinä sopiikaan, on sosiaalisen median markkinointi tärkeä osa asiakkaan ostopolkua ja toimii markkinointifunnelin yläpäässä huomion herättävänä viestintänä kuin myös vahvasti konversioon ohjaavana toimintona.