Tutki, miten markkinointisi oikeasti tuottaa
Markkinoinnin data- ja analytiikkaratkaisut auttavat yritystä muun muassa parantamaan kustannustehokkuutta ja ROI:ta, lisäämään myyntiä sekä tekemään parempia strategisia päätöksiä. Kun konversioseuranta on asennettu oikein, näet selkeästi mitkä toimenpiteet tuottavat haluttuja toimenpiteitä – ostoja, yhteydenottoja, ajanvarauksia jne.
Tarjoamme Google Analytics (GA4) -asennuksia, Google Tag Manager – ja Google Search Console -asennuksia sekä kattavia Looker Studio -raportteja.
Data-analytiikan palvelut sisältää
- Google Analytics GA4 asennus: verkkosivun/applikaation käyttäjien seuranta
- Google Tag Manager asennus verkkosivulle sekä sivuston konversioseuranta sekä integrointi muiden alustojen kanssa
- Looker Studio -raportti verkkosivuston datasta: Datan esitys helposti luettavan raportin muodossa
- Google Search Console asennus: verkkosivuston orgaanisen liikenteen seuranta
Mitä tietoa saan analytiikasta?
Analytiikan data kertoo, paljonko verkkosivuillasi on vierailijoita, mistä kanavista he tulevat (somemainonta, googlen hakutulokset jne.), millä sivuilla he vierailevat ja mitä ostavat. Saat siis runsaasti dataa päätöksenteon tueksi.
Ovatko Googlen analytiikkatyökalut maksullisia?
Käytössämme olevat Googlen työkalut ovat ilmaisia. Joistain niistä on olemassa maksullisia versioita (tai jotkut ominaisuuksista ovat maksullisia), mutta käytännössä ilmaiset ominaisuudet tarjoavat aivan riittävästi dataa.
Olen B2B-yrittäjä. Voinko seurata yhteydenottoja ja lomakkeiden lähettämisiä?
Kyllä, voimme asettaa konversioseurannan verkkosivustosi lomakkeisiin ja meiliosoitteisiin. B2B-puolen liidien keräämistä pystytään mittaamaan kattavasti.
En tajua analytiikan työkaluista mitään enkä uskalla käyttää niitä.
Ei hätää, näissä työkaluissa voi harvoin "rikkoa" mitään. Pidämme tarvittaessa lyhyen käyttökoulutuksen niihin työkaluihin, joita yrityksesi olisi hyödyllistä ymmärtää edes jonkun verran.
Tutustu myös muihin markkinoinnin palveluihimme, kuten sosiaalisen median sisällöntuotantoon ja ylläpitoon ja sähköpostimarkkinointiin!
Miksi analytiikan työkalut ovat tärkeitä verkkosivustolle
Tiedät kohdeyleisösi paremmin ja osaat näin ollen kohdistaa mm. mainontaa tehokkaammin
Saat tietoa sivustosi toimivuudesta/käytettävyydestä
Saat selville, mitkä markkinointitoimet tuovat tuloksia
Voit parantaa kustannustehokkuutta ja panostaa oikeisiin asioihin
Voit nojata strategisissa päätöksissä tietoon arvelun sijaan
Saat selkeämmän kuvan yrityksesi tunnettuuden tilasta