TikTok-mainonnalla lisäät edullisesti myyntiä tämän hetken trendikkäimmällä somealustalla

Huippusuosittu TikTok villitsee maailmalla. Vuonna 2022 sillä on jo yli 100 miljoonaa aktiivista käyttäjää Euroopassa ja Suomessakin peräti yli miljoona kuukausittaista käyttäjää. TikTok rantautui Suomeen lasten ja nuorten sovelluksena, mutta nykyään käyttäjiä on jo kaikista ikäryhmistä 15–55 vuoden väliltä. Uutena kanavana TikTok tarjoaa vielä edullista mainontaa, joten viimeistään nyt on oikea hetki tuoda yrityksesi osaksi tätä ilmiötä.

TikTok-videot pähkinänkuoressa

TikTok nousi suosioon vuoden 2020 aikana, jolloin sovellus tarjosi oivan pakopaikan oikean maailman uutisilta. Se eroaa toiminnaltaan huomattavasti muista sosiaalisen median kanavista: TikTokissa keskiössä ei ole muiden käyttäjien seuraaminen, vaan jokaiselle käyttäjälle räätälöity oma For You -sivu, eli etusivu, jolle algoritmi kerää lyhyitä, käyttäjää kiinnostavia videoita. Nykyään TikTokiin voi ladata jo useamman minuutin mittaisia videoita, mutta pääpaino on edelleen muutaman kymmenen sekunnin mittaisissa videoissa. Videot kuvataan omalla puhelimella pystysuunnassa, ja erityisen tärkeässä roolissa on videoiden ääni. TikTokia selataankin aina äänet päällä, sillä ääni ja musiikki voivat jopa olla koko videon idea tai vitsi.

TikTok tunnetaan mediassa tanssivideoista ja muusta hassuttelusta, mutta tänä päivänä aktiivinen TikTok-käyttäjä tietää jo löytävänsä juuri itseä kiinnostavaa sisältöä aina uravinkeistä taidehistoriaan ja ravintolasuosituksiin. TikTokissa voi siis tehdä aidosti juuri oman yrityksen ja brändin näköistä sisältöä, eikä jokaiseen valtavirtatrendiin tarvitse osallistua.

TikTok-sovellus kauppapaikkana

TikTokin sisältö on luonteeltaan hyvin sitouttavaa, interaktiivista ja siten myös koukuttavaa. Sovellukseen mennään viihtymään, inspiroitumaan ja tutustumaan uusiin asioihin. Jokaisella sormen pyyhkäyksellä eteen tulee jotakin uutta ostettavaa, ja TikTokin omien mittausten mukaan peräti 57 % käyttäjistä on jo päätynyt sovelluksen kautta tekemään ostoja. TikTokin avulla päädytään Spotify-listojen ykkössijalle, tyhjennetään kauppojen hyllyt fetasta uusimman pastareseptivillityksen vuoksi, sekä innostutaan uusista ja yllättävistä kauneudenhoitotuotteista.

TikTokin käyttäjistä noin 60 % on naisia ja 40 % miehiä. Lähes puolet käyttäjistä on 18–24-vuotiaita, mutta yhä vanhemmat suomalaiset omaksuvat sovelluksen käyttöönsä jatkuvasti. Sovelluksessa viihdytään peräti tunti päivittäin, eli sovellus todellakin koukuttaa käyttäjänsä. Mainokset uppoavat hyvin orgaanisen sisällön sekaan sen sijaan, että ne keskeyttäisivät ja häiritsisivät käyttäjää. Siksi juuri TikTokissa mainonta toimiikin niin hyvin, ja yleisö suhtautuu mainoksiin uteliaasti ärsyyntyneen sijaan.

TikTok-mainonta

TikTok-mainonta Suomessa on uusi ja tuore tapa kertoa brändin viesti. Mainontaa varten ei välttämättä tarvita omaa tiliä, vaan sitä voi helposti kokeilla ilman, että yrityksen tarvitsee sitoa resursseja jatkuvaan sisällöntuotantoon omalle TikTok-tilille. Mainontaa voidaan kohdentaa samaan tapaan, kuin muille sosiaalisen median alustoilla: esimerkiksi iän ja sukupuolen tai kiinnostuksen kohteiden mukaan, sekä vaikkapa uudelleenmarkkinointina yrityksenne jo tunteville potentiaalisille asiakkaille.

TikTokissa mainostamiseen ei tarvitse olla ennestään suurta seuraajakuntaa tai valmista yleisöä, jotta siellä voisi menestyä. Mikä tahansa yksittäinen video voi muuttua viraaliksi hitiksi milloin tahansa, ja mainonnalla tätä prosessia voidaan tehokkaasti nopeuttaa.

Apua TikTok-markkinoinnin ja mainonnan aloittamiseen

Meiltä saat selkeät ja toimivat tavoitteet ja ohjeet TikTok-markkinoinnin aloittamiseen, oli toiveissasi sitten orgaanisen somen kasvattaminen uudella alustalla, tai pienen lisämyynnin teko maksetun mainonnan avulla. Luomme yhdessä toiveidenne mukaan juuri yrityksenne näköisen paketin.

TikTok-mainonnan hinta

Alk. 350kk

  • Strategia TikTok-markkinointiin
  • Mainonnan suunnittelu ja julkaiseminen
  • Mainonnan optimointi

Ota yhteyttä

Kommentteja asiakkailtamme

TikT