Somemarkkinointi (FB/IG/TikTok/LI/Pinterest)
Maksullisen somemainonnan lisäksi yritys voi sitouttaa käyttäjiään ja parantaa brändiään olemalla aktiivisesti läsnä kohderyhmän arjessa sosiaalisessa mediassa. Kanavavalintoja on lukuisia ja tapoja toimia sosiaalisessa mediassa yhtä monta.
On totta, että orgaaninen/luonnollinen (eli ilmainen) some tavoittaa kohderyhmäänsä rahalla mainostamista suppeammin. Hyvin tehdyt, asiakasta aidosti ymmärtävät ja puhuttelevat sisällöt kyllä nousevat ihmisten fiideihin ihan ilman käteistukkuakin. Suosituksemme on, että orgaanista somea kannattaa tehdä, jos siihen jaksaa panostaa ja jos sen roolin brändin tunnettuuden lisääjänä, ei suorana kaupan tekijänä ymmärtää.
Orgaanisessa somessa on mahdollista olla luova ja sitouttaa kohderyhmää esimerkiksi informatiivisellä, inspiroivalla tai viihdyttävällä sisällöllä. Toimialasta riippuen sosiaalisen median kanavat voivat olla hyvinkin tärkeä kanava kohderyhmällesi.
Ja jos jokin julkaisu kerää tykkäyksiä ilman rahaa, sen mainostamiseenkin kannattaa siinä tapauksessa upottaa muutama pennonen. Mikä loistava tapa tehdä markkinointia kustannustehokkaasti.
Yrityksesi näköistä somemarkkinointia
Huomioithan aina, että somemarkkinoinnissa on kaksi eri puolta; on sivut (tai kanavat) jonne voit tehdä julkaisujasi sillä vauhdilla kuin rahkeesi vain riittävät. Somen käyttäjän mieltymyksiä suosivat algoritmit pitävät huolta, että käyttäjäkuntaasi kiinnostavat julkaisut saavat huomiota ja muut eivät. Toki julkaisujen näkyvyyttä voi parantaa suosimalla oikeita hashtägejä, postaamalla oikeaan aikaan ja ennen kaikkea postaamalla käyttäjääsi kiinnostavaa sisältöä. Oikeanlaisella tekemisellä voi saada kuitenkin paljon hyvää näkyvyyttä toivotussa kohderyhmässä.
Viestisi tarkassa kohdentamisessa kannattaa harkita somemainontaa, jossa voidaan hyödyntää olemassaolevia julkaisuja tai luoda inspiroivia mainoksia tarkasti määritellylle kohderyhmälle. Orgaaninen some ja maksettu somemainonta toimivat parhaiten yhdessä – oli somekanava sitten mikä hyvänsä.
Apua sosiaalisen median markkinointiin
Teemme selkeät ja tavoitteet huomioivan sosiaalisen median kanaviesi markkinointistrategian ja toteutamme sen. Meillä on kokemusta markkinoinnista TikTokissa, Instagramissa, Facebookissa, LinkedInissä, Beautybisissä ja Twitterissä. Soveltuvat kanavat määritellään aina kohderyhmäsi mukaan.
Creativ toimittaa sosiaalisen median markkinointiisi avaimet käteen -pakettina kaiken: hyvännäköiset kuvat, somesuunnitelman tavoitteineen sekä toteutuksen. Tämä voidaan yhdistää muihin markkinoinnin ratkaisuihin.
Creativ on hinta-laatusuhteeltaan erinomainen valinta erityisesti pienten ja keskisuurien yritysten ja start-upien markkinointiin. Markkinointi räätälöidään aina juuri yrityksesi tarpeiden mukaisesti.
Somemainonnan hinta
€Alk. 350kk
- Sometilien rakentaminen
- Somestrategia
- Mainonnan suunnittelu ja julkaiseminen
- Mainonnan optimointi
Kommentteja asiakkailtamme
Creativ Digitalin avulla sain nettisivujeni löydettävyyden uudelle tasolle. Potentiaaliset asiakkaat löytävät nyt sivuilleni ja olen saanut runsaasti uusia asiakkaita sen ansiosta.
Virpin vankka asiantuntemus yhdistettynä no bullshit -asenteeseen tekevät yhteistyön tekemisestä helppoa ja mutkatonta. Virpi on auttanut meitä sisällöntuotannossa, hakukoneoptimoinnissa sekä hakukonemarkkinoinnissa.